Technical Support Engineer

Ter versterking van onze skilled servicedesk zoeken wij een technical support medewerker die graag met klanten contact maakt.

Jouw werkzaamheden

Als technical support engineer ben je het eerstelijns aanspreekpunt voor vragen, incidenten, wensen en klachten van gebruikers van de diensten van Vancis. Jouw verantwoordelijkheid is dat de klant zich geholpen voelt. Je zal daarom ook een deel van je tijd je werkzaamheden uitvoeren op de locatie van de klant. Jouw taak is om de registratie en toewijzing van meldingen in ons ticketsysteem te krijgen. Je bewaakt de doorlooptijden van de tickets en zorgt voor een correcte afhandeling van telefoon en e-mail. Daarbij informeer je de klanten over de voortgang van de tickets. Om de klanten met de juiste informatie op de hoogte te houden, zal je ook veel contact hebben met collega’s.

Wie ben jij?

Niet alle vragen van gebruikers zijn even gemakkelijk te begrijpen of helder geformuleerd. Jij bent in staat gerichte vragen te stellen om problemen helder te krijgen. Je signaleert en herkent belangrijke informatie met als doel om oorzaken van knelpunten op te sporen. Je handelt doelmatig en stelt realistische tijdschema’s op. Op deze manier handel je vragen, incidenten en wijzigingen van gebruikers van onze dienstverlening af.

Van de technical support engineer wordt verwacht dat hij/zij altijd op de hoogte is van voor gebruikers relevante ontwikkelingen. Beschikbare informatie moet daartoe actief nagelezen worden op relevantie voor vragen van klanten. Ook informeer je jouw collega’s over relevante ontwikkelingen. De technical support engineer zal zijn/haar rol uitvoeren als verlengstuk van de Servicedesk. Indien er geen werkzaamheden op locatie van de klant hoeven worden uitgevoerd zal de invulling verder worden uitgevoerd vanuit de Servicedesk.

Wat vragen wij van jou?

  • je bent probleemoplossend en vasthoudend
  • je hebt aantoonbare Microsoft ervaring (Windows, Active Directory, Office 365)
  • aantoonbare ervaring met ITIL tools (Autotask, Topdesk of ServiceNow) en Monitoring (Nagios)
  • je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden zowel verbaal als schriftelijk (Nederlands en Engels)
  • je bent klantgericht en een echte teamplayer
  • je hebt ervaring met Windows, Apple, open source en Networking (LAN en Wifi)
  • je bent bereid om via het openbaar vervoer naar de klant te reizen
  • je beschikt over mbo denk- en werkniveau
  • Rooster- en beschikbaarheidsdiensten zijn onderdeel van de functie
  • Fulltime beschikbaar (40 uur per week)

Wij bieden

Wij bieden een uitdagende baan in een leuk team. Je krijgt de kans om mee te denken en te bouwen aan oplossingen die onze dienstverlening verbreden en continue verbeteren. Er zijn voldoende doorgroeimogelijkheden binnen Vancis en wij besteden veel aandacht aan opleidingen en certificeringen van onze medewerkers.

Salariëring is afhankelijk van expertise en ervaring. Verder kennen wij een eventuele winstuitkering van maximaal 5% van je jaarsalaris en 30 vakantiedagen. De aanstelling is in eerste instantie voor de duur van een jaar. Een verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.

Enthousiast of nieuwsgierig

Ben je enthousiast of nieuwsgierig geworden, solliciteer dan via ons sollicitatieformulier. Upload hieronder jouw cv en motivatie. Indien je meer informatie wilt hebben over de functie, neem dan gerust contact op met Aladar Horsky, Lead Corporate Recruiter, tel. 020 560 6600. Om een impressie te krijgen van onze organisatie, raden wij je aan om een kijkje te nemen op onze instagrampagina: @werkenbijvancis.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Wij kiezen er op dit moment voor om zelf kandidaten te werven en nemen derhalve kandidaten die open voorgesteld worden niet in behandeling.

  • Toegestane bestandstypen: pdf, docx, doc.
  • Toegestane bestandstypen: pdf, docx, doc.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.