Raad voor Accreditatie zet nieuwe stap in optimalisatie van digitalisering samen met Vancis

Datum: 10/10/2019

De nationale accreditatie-instantie, de RvA, heeft de samenwerking met Vancis officieel ingeluid met de ondertekening van een 4-jarig contract. Daarmee is een significante stap gezet in de optimalisering en modernisering van de technische infrastructuur van de RvA.

Samenwerking

Na een intensief aanbestedingsproces is door de RvA en Vancis de wederzijdse keuze gemaakt voor een samenwerking. Vancis zal vanaf heden de RvA ondersteunen in hun streven naar het behouden van en ontwikkelen van een up-to-date automatisering en digitalisering voor de medewerkers en klanten van de RvA.

Moderne en efficiënte werkomgeving

Samen met de RvA zal Vancis de IT-infrastructuur van de RvA optimaliseren. Hieronder valt onder andere het mogelijk maken van een moderne en efficiënte werkomgeving, die altijd beschikbaar is voor de medewerkers van de RvA. Deze werkomgeving ondersteunt de medewerkers in de digitalisering en automatiseringsproces.

Zo gaat de RvA bijvoorbeeld een digitale rapportagetool ontwikkelen, om verschillende (administratieve) stappen in het accreditatieproces beter te faciliteren voor hun klanten. Om deze rapportagetool optimaal te laten functioneren, is een vernieuwde IT-infrastructuur vereist. Vancis zal in samenwerking met de RvA deze in stand gaan brengen.

Joep de Haas, lid van Raad van Bestuur van de RvA, en Jeroen Luigjes, Algemeen Directeur van Vancis

“We zijn blij dat we voor elkaar hebben gekozen. Betrouwbaarheid vinden wij erg belangrijk en past heel goed bij het vertrouwen dat we in elkaar hebben. We gaan samen een mooie toekomst tegemoet,” aldus Jeroen Luigjes, Algemeen Directeur van Vancis.